Haber

Türkiye’nin en uzun demiryolu tünelinde ışık göründü

GAZİANTEP (İGFA) –Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gaziantep’te Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Demiryolu Tüneli “Işık Görme” törenine katıldı.

Törende bir konuşma yapan Uraloğlu, projenin özelliklerinden ve projenin tamamlanmasının Gaziantep ve çevre iller açısından öneminden bahsetti.

Yaptıkları yatırımlarla Türk Yüzyılının nadide kilometre taşlarını inşa etmeye devam ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin en uzun çift tüp tüneli olma özelliği taşıyan proje hakkında şu bilgileri verdi:

“Bahçe-– Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı Garlarının ortası 32,5 kilometreden 17 kilometreye inecek. 60 kilometre olan işletme hızı ise 160 kilometreye çıkacak. Yük trenlerinin yolculuk süreleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenlerinin yolculuk süreleri ise 60 dakikadan 10 dakikaya inecek. Projemizde yer alan çift tüp tünelimizin ilkinin açılış sürecini Şubat 2020’de tamamladık. Şubat 2021’de sondaj sürecine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu sayesinde. tünel, Bahçe İstasyonu Nurdağı İstasyonu’nda. Projemizle birlikte Adana-Gaziantep arası yolculuk süresi de 1 saat 30 dakikaya düşecek.”

Bakan Uraloğlu, konuşmasında Gaziantep’te yapılan yatırımlara ve devam eden projelere de vurgu yaptı.

Gaziantep sınırları içerisinde 377 kilometrelik demiryolu ağı bulunduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, “Nurdağı-Başpınar ortasındaki 70 kilometrelik Yüksek Hızlı Tren Hattı için üretim çalışmalarımız devam ediyor. Sınırlarımızı elektriklendirerek. eş zamanlı olarak fosil yakıt tüketimini ve dış enerjiye olan ihtiyacı azaltacağız” dedi.

Bakan Uraloğlu, İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya YHT hatları ve Yüksek Hızlı’nın devamı niteliğindeki Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Hızlı Tren projesinde yapım çalışmalarının sürdüğünü bildirdi. Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla üzerinden Mersin-Yenice’ye bağlanan tren projeleri. “Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortasında 361 kilometre olan mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi de 2 saat 15 dakikaya düşecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf sağlayacağız Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin, Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru hizmet verecek tamamlandığında çevre illerle birlikte 10’dan fazla il ve birçok ilçe.Böylece İstanbul’dan trene binen vatandaşlarımız Eskişehir-Ankara-Konya üzerinden inançlı bir yolculuk yaparak önce Osmaniye’ye oradan da Gaziantep’e seyahat edebilecek. Karaman-Niğde-Mersin ve Adana’yı Hızlı Tren konforuyla buluşturuyoruz” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu